Aurora

EST 575
Tüüp Compis 28
Ehitusaasta 1974
Number 39
LYS 1.06
Kodusadam Haapsalu/Triigi
Raadioside kutsung ES2781
MMSI 276001270

 

Saamislugu

Pool suve sai müügikuulutusi uuritud ning õnnelikuks väljavalituks osutus Compis 28 tüüpi jaht, nimega Plumsan II. Hiljem sai jaht uue nime “Aurora”Õhtul sai laevaga Stocki sõidetud, pool päeva läks rongide ja bussidega sõitmiseks. Teine pool päevast kulus jahi üle vaatamiseks ja tehingu tegemiseks. Samal õhtul keerasime nina Eesti poole. Kõigepealt kulus oma 5 tundi saarte vahel mootoriga popsimiseks. Alles avamerele jõudes sai purjed heisata ja õigele kursile keerata. Tuul oli supersoodne – parajalt tugev lõunatuul, nii et kannatas täies purjes külgtuules peaaegu Hiiumaani välja sõita. Kiirus keskmiselt 6-7 sõlme vahel. Max kiiruseks näitas GPS 12.6 sõlme. 30 miili enne Hiiumaad tõusis aga tuul päris tormiks. Polnud nii suurte lainetega merel veel olnudki. Korra tulid meelde ka need lood, mis siin viimasel ajal on läbi käinud: Rootsist jahi toomisest ja tormist ja helikopteritest… Aga jahi saime hea – kere ja mast olid kiiduväärselt tugevad. Kõik pidas vastu ja õnneks oli ka kapten tubli ja kogenud merekaru. Hiiumaale lähemale jõudes keeras tuul meile vastu ja peagi jäi ka nõrgemaks. Uuesti genua üles ka ei tõmmanud sest kapten läks magama ja ülejäänud meeskond oli samuti märjast, unest ja loksumisest äärmiselt väsinud. Kiirus oli selline uimane 1-2 sõlme ja vahis olnud aina nokkisid. Kui väga sügav uni hakkas peale tulema, siis tuli paut teha – äratas korraks üles. Need nn. virgutuspaudid on teekonna joone pealt ka hästi näha.
Pühapäeva ennelõunal saabusime Lehtma sadamasse Hiiumaal. Kuna esmaspäeval oli vaja tööle jõuda ja kõik riided olid ka juba märjad, otsustasime Joosepi autoga järgi kutsuda ja Lehtmast Haapsallu sõit lükkus järgmisesse nädalavahetusse.

Esimene hooaeg algas jahi ja meeskonna ettevalmistamiseks Eestis arvele võtmiseks. Selleks pidi:

  • Reeder saama väikelaevajuhitunnistuse, kuna endine roolimehe tunnistus oli aegunud. Eksamiks sai õpitud iseseisvalt ning eksam sooritatud Tartus. Eksam koosnes kolmest osast: teooria, kaarditöö, praktiline osa kahe mootoriga mootorpaadi simulaatoril arvuti taga.
  • Läbima GMDSS ROC (piiratud õiguste mereraadioside operaatori) kursuse ning eksami
  • Muretsema mere raadiosidejaama, registreerima selle sideametis ning saama sealt sideloa ning kutsungi.
  • Täiendama ning uuendama muud ohutusvarustust, sh päästevestid, -vööd, päästerõngas, raketid jms
  • Registreeruda Eesti Jahtklubide Liidus ning saada sealt purjenumber
  • Läbida Veeteede Ameti eksperdi poolt läbi viidav ülevaatus
  • Võtta jaht arvele Autoregistrikeskuses väikelaevana.

siuke number siis 🙂

Pikk, keeruline ja segane registreerumisportsess lõppes paar päeva peale Jaanipäeva.
Vana purjenumber, milleks oli tehase järjekorra number (jaht nr 39), tuli eemaldada ning uus peale panna. See töö sai tellitud Tiit Haagma purjetöökojast. Esimese ropsuga läks veidi valesti:

Esimese hooaja puhul sai tehtud, või vähemalt alustatud ka nn. iluravi – renoveerimistöid enam kui 30 aastasel jahil. Kõike kohe ei jõudnudki ära teha, aga algus sai tehtud Lisaks veel tavalised kevadised hoodlustööd: lihvimine, värvimine. Täpsemalt ning ka edaspidised remonttööd leiab siit: Remonttööd

Nothing works on an old boat except its owner

Ja siis algasid merereisid 🙂

Leave a Reply